הכל מתחיל ונגמר בבנייה נכונה של ההודעה לתקשורת. כותרת חזקה, חיבור לנושאים אקטואליים, התמקדות בעיקר, ניסוח קצר וחד וחשיפת החדשות כבר בפסקה הראשונה יעשו את העבודה. לא צריך להיות כתבן גדול כדי להיכנס לעיתון של מחר. צריך רק למלא את ההוראות. ההודעה לתקשורת צריכה להיות קצרה, ברורה ולוגית. אתם צריכים לבחור נושא אקטואלי, לחבר אליו את החומר המקצועי שיש בידכם לגבי בית העסק שלכם, לחבר כותרת חזקה ולשגר לכתב שמסקר את תחום העיסוק שלכם
בואו נסביר קצת על חשיבות הכותרת והמסר הנכון. כותרת יכולה להיות ממשחק מילים ועד העניין עצמו. היא חייבת להיות קצרה ושונה כדי לעורר עניין. רוב העיתונאים ישפטו את החומר שלכם בר על פי הכותרת. אם לא עוררתם עניין תוך כמה שניות בכותרת עצמה, אין סיכוי שהכתב יפתח את המייל. מעל שמונים אחוזים מהכתבים מודים שכותרת בנאלית או משעממת גורמת להם למחוק את המייל מיד מבלי להציץ בתוכן כי הם מוצפים בהצעות לכתבות. זכרו – העיתונאי ואתם נמצאים במצב של ווין-ווין. הכתב רוצה לקבל הצעה לחומר חדש, זה תפקידו. אתם רוצים להיות אלה שמספקים תוכן כדי להתפרסם
הי יקרים, לאחר שדנו במסרים הקודמים בהודעה לתקשורת, עוד הנחייה קריטית אחת. את המסר המרכזי שלכם שלבו כבר בפסקה הראשונה. עיתונאים מקבלים כמה עשרות מיילים בממוצע ליום וכולם מבקשים מהם לעשות כתבה על עסק מסוים. לכן, אין לכתב הממוצע סבלנות לקרוא את כל מה שכתבתם ולמצוא שם עניין. אתם חייבים למשוך תשומת לב כבר בשתיים-שלוש השורות הראשונות. יש לכם משהו חדש וחשוב לומר? יש סיבה שהכתב יכתוב עליכם? תנו לו אותה כבר בפסקה הראשונה